E-mailstatus controleren Volgen
Soms kan het voorkomen dat een mailtje dat vanuit Het Rooster gestuurd wordt, niet goed aankomt. Dit kan natuurlijk heel vervelend zijn, omdat collega's nu misschien niet meer op de hoogte worden gesteld van bijvoorbeeld roosterwijzigingen of andere belangrijke zaken in Het Rooster.
Een eerste stap die je kan zetten om dit op de lossen, is het controleren van de E-mailstatus.
E-mailstatus controleren
1. Kies in het menu links voor Collega's
2. Kies in het collega-menu voor de collega bij wie je de e-mailstatus wil controleren
3. Klik naast het e-mailadres op e-mailstatus
4. Op deze pagina zie je vervolgens alle relevante informatie over het recente e-mailverkeer naar deze collega.
Zo vind je op deze pagina bijvoorbeeld onder Blokkades een lijst met eventuele blokkades waardoor de e-mail worden tegengehouden. Het kan zijn dat een eigenaar van een e-mailadres heeft aangegeven deze mails niet meer te willen ontvangen, of de e-mails als spam heeft aangegeven. Dan komen de e-mails dus ook niet meer binnen bij deze persoon.
Onder verzonden e-mails vind je een lijst met verzonden e-mails naar dit adres, met daarbij de status van de e-mails. Als de status Delivered is, dan betekend het dat de e-mail aangekomen is bij de e-mailprovider van de werknemer. Als de status Accepted is, is deze ook daadwerkelijk afgeleverd in de inbox van de werknemer. Als de status Failed is, dan is de e-mail niet afgeleverd, en dus kan de collega deze ook niet lezen. Als de status Failed bij een e-mail staat, is de kans groot dat er een ook een melding staat bij Blokkades. Dit kan een aanwijzing geven wat er precies aan de hand is. (Bijvoorbeeld; een e-mail is Failed. Je ziet bij Blokkades staan dat het e-mailadres voor komt in de lijst met Unsubscribes. Dan weet je meteen dat de e-mail niet is afgeleverd omdat de collega zich heeft uitgeschreven voor deze e-mails.)
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.