Waarom kan ik mij niet inroosteren voor een dienst? Volgen
Wil je inroosteren voor een dienst, maar ontbreekt de tekst Neem deze dienst? Dan komt dat door een van deze twee redenen:
- Je hebt niet de juiste functie: De beheerder van het rooster stelt in welke functie nodig is om jezelf in te roosteren. Zijn bepaalde diensten niet toegankelijk? Dan heb je wellicht niet de juiste functie voor deze dienst. Voorbeeld: alleen een kok mag zich inroosteren voor de eetdienst.
- Je bent te laat of vroeg: De beheerder stelt het minimale en maximale aantal dagen voor een dienst in dat jij kan inroosteren. Hieronder twee voorbeelden:
Voorbeeld te laat: Een beheerder stelt in dat je binnen twee dagen voor een dienst niet meer kan inroosteren.
Voorbeeld te vroeg: Maximaal 30 dagen voor een dienst kan er ingeroosterd worden. Op een dienst over 31 dagen kan dus nog niet worden ingeroosterd.
De knop Neem deze dienst is verdwenen in dit voorbeeld. Inroosteren is daardoor niet mogelijk.