Verzonden e-mails controleren Volgen
Soms kan het voorkomen dat een mailtje dat vanuit Het Rooster gestuurd wordt, niet goed aankomt. Dit kan natuurlijk heel vervelend zijn, omdat collega's nu misschien niet meer op de hoogte worden gesteld van bijvoorbeeld roosterwijzigingen of andere belangrijke zaken in Het Rooster.
Een eerste stap die je kan zetten om dit op de lossen, is het controleren van de verzonden e-mails.
Verzonden e-mails controleren
1. Klik in het menu links op je naam en daarna Mijn profiel
2. Scroll naar beneden naar Verzonden e-mail
Onder verzonden e-mails vind je een lijst met de laatste 25 verzonden berichten naar dit adres in de afgelopen 30 dagen, met daarbij de status van de e-mails. Hier zijn een paar opties:
- Als de status Delivered is, dan betekent het dat de e-mail aangekomen is bij de e-mailprovider van de collega.
- Als de status Accepted is, is deze ook daadwerkelijk afgeleverd in de inbox van de collega.
- Als de status Failed is, dan is de e-mail niet afgeleverd, en dus kan de collega deze ook niet lezen. Wanneer de status Failed bij een e-mail staat, is de kans groot dat er een ook een melding staat bij E-mailblokkades. Dit kan een aanwijzing geven wat er precies aan de hand is. (Bijvoorbeeld; een e-mail is Failed. Je ziet bij E-mailblokkades staan dat het e-mailadres voor komt in de lijst met Unsubscribes. Dan weet je meteen dat de e-mail niet is afgeleverd omdat de collega zich heeft uitgeschreven voor deze e-mails.)
E-mailblokkades controleren
Klik in het menu links op Communicatie en daarna E-mailblokkades. Zo vind je een lijst met eventuele blokkades waardoor de e-mail worden tegengehouden. Het kan zijn dat een eigenaar van een e-mailadres heeft aangegeven deze mails niet meer te willen ontvangen, of de e-mails als spam heeft aangegeven. Dan komen de e-mails dus ook niet meer binnen bij deze persoon.