Hoe kan ik de redenen voor tijdwijziging toevoegen of aanpassen? Volgen
Als je in je roosteromgeving de tijden van een dienst wilt wijzigen, dan heb je de optie om hier een reden bij te vermelden. Standaard zijn er geen redenen opgenomen in de roosteromgeving, dus als je een tijdwijziging invoert kan je ook geen reden invoeren. Maar je kan er ook voor kiezen om een lijst met (veelvoorkomende) redenen te maken. In dat geval kan je bij een tijdwijziging een reden kiezen.
links: tijdwijziging zonder reden, rechts: tijdwijziging met reden
In dit artikel leggen we uit hoe je redenen kan invoeren in jouw roosteromgeving.
1. Ga in het menu links naar Rooster aanpassen.
2. Klik op Reden tijdwijziging
3. Voor het toevoegen van een reden, klik op Reden toevoegen.
4. Vul een reden in bij Naam*. Klik vervolgens op opslaan. Als je de reden hebt opgeslagen, kan je deze direct gebruiken bij het wijzigingen van tijden in het rooster.
5. Als je een reden wilt aanpassen, klik dan in het tijdwijzigingen menu op het Potloodje voor de reden die je wilt aanpassen. Je kan nu net als bij stap 4 de naam wijzigingen. Vergeet niet op te slaan.
6. Mocht je een reden (tijdelijk) uit willen zetten zodat deze niet meer gekozen kan worden als reden, vink de reden dan uit met het schuifje rechts achter de reden.