Hoe stel ik Single Sign On (SSO) in? Volgen
Single Sign On (SSO) zorgt ervoor dat je met één set inloggegevens toegang hebt tot meerdere apps en systemen. Het is super handig voor gebruikers, omdat je maar één keer hoeft in te loggen. Voor organisaties is SSO veiliger en zorgt het voor minder gedoe met vergeten wachtwoorden. Maak je gebruik van Office365 of Azure? Stel dan SSO in voor een soepele en veilige ervaring. Hier leggen we uit hoe je met SSO inlogt.
Single Sign On (SSO) instellen
1. Ga in het menu links via Instellingen naar Single Sign On.
2. Klik op Domein toevoegen.
3. Vul het domein in, en klik op Toevoegen. In het voorbeeld voegen we het domein hetrooster.nl toe. Let er op welke identity provider je gebruikt, momenteel wordt alleen Azure Active Directory ondersteund.
4. Het domein is nu toegevoegd. Voordat het domein voor SSO klaar is, moet je het eerst verifiëren. Maak een TXT record aan met de waarde die in het blauw staat. Om het makkelijk te maken hebben we een kopieer knop naast de waarde gezet. Nadat de TXT record is aangemaakt, klik je op opnieuw verifiëren.
5. Wanneer alles goed ingesteld is, is Single Sign On klaar om gebruikt te worden. In dit artikel leggen we uit hoe je inlogt met SSO.